Days Down Under

En timme sena landade vi i Sydney, men då vi & vår medpassagerare var de enda på flygplatsen vid den tiden gick allt väldigt smidigt därifrån.
Passkontroll, hämta väskor & tullen. Ute! Och där stod Alice & väntade, ett gråtkalas & oändligt med kramar senare satt vi i en taxi påväg till Cronulla & Evelina. Här har man rest över halva jorden & helt plötsligt är man framme! Det är ju helt galet när man tänker på det egentligen, vad vi människor har åstadkommit & hur vi kan röra oss relativt fritt över jordens alla hörn. Magiskt!

Man kan väl inte påstå att vi sov som kungar första natten men det var väl ingen av oss som trodde det heller :)
Vi startade vår första hela dag i Cronulla med frukost på Blackwood Pantry, ett skönt frukosthak en kort promenad från tjejernas lägenhet. Och det märks att australiensarna älskar sin frukost, & att det är juletider. Vi fick snällt sätta upp oss på väntelista innan vi kunde få slå oss ner. Jonas hade vi det laget sådan kaffeabsitinens att Evve fick ta honom till ett annat ställe för att han inte skulle förstöra hela dagen för oss alla, haha!
Men mat, & kaffe fick vi. Jonas & jag tog en stor frukosttallrik med ägg, chorizo, avokado, sötpotatis & getostkräm plus en macka med getost & crispy pork. MEN HÅLL KÄFTEN SÅ GOTT DET VAR! Jag är verkligen ingen frukostmänniska, men här blir jag det. Jag är en sådan person som lätt kan värma en tallrik med spagetti & köttfärsås kl 07:00 på morgonen, men har svårt för ”fil & flingor”.. så kanske därför. Att man kan få lagad, varm mat här. Älskar´t!
Efter frukosten sprang Jonas milen & vi tjejer lade oss på stranden. 20 grader friskt i vattnet & 30 grader varmt i luften. Äntligen semester!

På eftermiddagen hade Evelina en PT-timma inbokad & vi andra passade på ett ta en liten gubbvila innan vi mötte upp henne för att gå deras promenad längs vattnet. Jag förstår varför de älskar att bo & leva här! Havet, utsikten, människorna & värmen. Det är inte svårt att bli förälskad & drömma sig bort om hur det skulle var att ta sitt pick & pack & flytta hit :)

Kvällen spenderades på Alphabet’s, en restaurang med asiatiskinspirerad mat nere vid stranden. Vi tog in flera smårätter & avslutade med en krispig hel fisk & soft shell crab. Vi slaktade allt & fick kommentaren ”wow, så ren har jag aldrig sett fisktallriken vara förut” av tjejen som serverade oss, haha!
4 stycken som dyrkar mat, ingen kan slå på bromsen. Fisken var såklart supergod, likaså krabban & utöver dem var sashimin som var en av smårätterna grym. Två flaskor vitt fick vi i oss också vilket resulterade i lagom mycket fnitter innan vi lyckades krypa i säng :-D

Har en känsla av att de 12 dagarna vi har kvar här kommer bli fantastiska!